Kan man inte få se på bandy varje dag ?

I helgen har vi varit nere i Surte. För er som inte är bandyfolk som kanske läser så ligger det strax utanför Göteborg. En liten liten bruksort med en väldigt fin och funktionell bandyhall. Alltså en sån som borde stå i Nässjö snart. Mitt kära IFK Nässjö spelade nämligen cup där nere. Som vi har som måtta, där IFK Nässjö är, är rosabollen. Så jag, Jocke och Hampus drog ner i röda faran (aka Karin). Det var förbannat trevligt faktiskt. Vi blev inbjudna till en rosabollare. Nämligen Linas mamma Agnetha. Så hon fixade sovplats åt oss, mat osv! Finns inte ord för hur tacksamma vi är för det, allt annat än hotell är bra :)

Turneringen var väl inte lika angenäm som själva resan. Men vi fick ju iaf se IFK spela bandy igen något som har saknats stort sen finalen i våras. Så det är väl egentligen det enda som var riktigt roligt. Visserligen vann de en match, men jag vet inte alltså. Jag är nog helt enkelt för kräsen med att de vinner hela tiden. Antagligen kommer de väl komma igång i år också. Nä nu babblar jag bara!

På återhörande

fiddelino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0