Ja det gick ju bra.

Jag klarade mig ganska exakt ett år från någon inflamation i lederna, men nu var det roliga slut. Det började redan förra veckan. Mina tår började svullna på vänsterfoten. Jag bet ihop och tänkte att det kommer gå över :P Det gjorde det inte. Så idag ringde jag farbror doktorn. Så jag fick komma in direkt på förmiddagen. Två kortison-sprutor och tio minuter senare så var jag invalid :P

När man tagit en kortison-spruta ska man vara i stillhet ett dygn. Så jag måste vara hemma imorgon också. Lite tråkigt att missa på praktiken men jag har egentligen inget val tyvärr.

Annars laddar jag för AIK borta på lördag med IFK. Det kommer bli en sjukt bra dag :)

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: Åsa

Brukar du få värk när det är vintertid? Har du värk i knän eller händer el fötter? Har själv sedan några dagar djävulsk värk i min knän och på baksidan av knana och upp en bit plus fick jag ont i en arm ovanför armbågen. Har aldrig hänt förut. Kanske man skulle försöka få en kortisonspruta. Jag har inte prövat det. Har du Methotrexate? Har slutat med den för jag mådde pyton av den och så hjälpte den inte heller.

2010-11-17 @ 22:36:34
Postat av: Fredrik

Hej Åsa!



Jag känner inte ofta av vintern så som andra reumatiker gör. Jag har det värre på sommaren och när vädret slår om så att säga. Kan vara värt att få en kortisonspruta om du har ont. Visst det gör förbannat ont att få en men det brukar oftast ge resultat. Methotrexate hade jag på låg-mellan och högstadiet. Men jag slutade när jag blev äldre eftersom jag spydde konstant av den. Det var inte hållbart när jag började helgjobba osv.

2010-11-25 @ 01:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0