Back from London, off to Falkenberg!

Jaha då var man hemma i Sväääje igen! Det är lite blandade känslor över det eftersom London är så sjukt bra på alla sätt och vis, men samtidigt är det jäkligt skönt att vara hemma i Sverige där allt är bekant. Lillebror och jag har haft en väldigt bra helg ihop. Länge sen vi var sams i 5 dagar i sträck! Hotellet var riktigt schysst med grym personal och allt flöt på sådär fint liksom! Träffade t o m en trevlig (läs berusad) Tottenham Supporter som var väldigt förtjust i svensk porr.

Bästa på hela resan hände dock redan första dagen när vi checkat in och vilat lite på rummet. Då fick vi för oss att vi skulle ta en tur upp till alla Arsenal-supporters Mecka, nämligen Emirates Stadium! När vi väl kommit dit upptäckte vi att det faktiskt är match på kvällen och att det finns biljetter. Det var Arsenal Youth mot Liverpool Youth, dom skulle spela FA-cupfinal. Vilket betyder att det var dom bästa 17-18 åringarna i England som spelade. Nördig som jag är så blev jag ju eld och lågor eftersom jag ägt hälften av spelarna på mina FM-spel! Så jag slängde fram visa kortet och köpte två biljetter till oss. Eftersom vi antagligen inte skulle få biljetter till Söndagens match (vilket vi inte fick) Så såg jag det som min chans att få komma in på Emirates iaf!

När vi kom dit på kvällen så tänkte vi att det kommer väl 1000 personer och tittar. Lite närmast sörjande som här i Sverige ungefär. Men fan så fel vi hade! Hela nedre delen av arenan var fullsatt och när publiksiffran presenterades så var det hela 33 000 personer! Trots att arenan bara var halvfull så var det grym stämming och jag får rysningar bara jag tänker på det igen :) Det blev ju ännu bättre av att Arsenal förödmjukade Liverfoools och vann med 4-1! Emirates kokade mot slutet :)

Vi hann även gå på den största biografen jag någonsin sett, The Empire. Det var halva upplevelsen att bara vara inne i biografen. Filmen vi såg Natt på museet 2 var också en höjdare! Ben Stiller alltså :)

Mot slutet när vi kollat alla sevärdheter och var rätt trötta på att springa runt på stan så fanns det egentligen bara en grej kvar, London Eye. Jag är sjukt höjdrädd men Andreas tyckte ju det var en fantastisk idé att åka upp i den. Så igår kväll klev vi på det där helvetes hjulet. Jag satt ner hela tiden nästan, aldrig mer igen!

Fotbollsnördar som vi är så var vi ju givetvis runt på lite olika arenor, det blev besök på Loftus Road ( Q.P.R) Emirates (Arsenal) Brisbane Road (Leyton Orient) och Wembley som landslaget använder. Jag köpte på mig en hel den nya fotbollsprylar och ska precis in och kolla saldot på kontot. Det blir inte en rolig upplevelse!

Men imorgon är en ny dag och jag drar till Falkenberg med Anton och Johan! Är åter på Söndag igen så bloggen tar paus igen. Men när jag kommer tillbaka på Måndag då ska jag försöka lägga upp lite bilder från London :)

på återhörande

fiddelino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0