Slutspelstider

Det är roliga tider just nu om man är sportnörd. Det är slutspel i dom flesta vintersporter och idag går HV in i sitt slutspel mot Timrå. Jag vågar inte tippa för då går det väl åt helvete. Men HV borde slå TIK. Dom är så mycket bättre iaf på en bra dag.

Men det är ett slutspel som får mig lite mer taggad, iaf än så länge och det är bandyslutspelet för IFK Nässjö. Idag spelade Sandviken mot Tranås i en avgjörande match för vem av dom som skulle gå vidare till Semifinal och möta just IFK Nässjö. Sandviken förödmjukade Bois ganska ordentligt. Så på Lördag tar SAIK emot IFK Nässjö på Jernvallen. Helgen efter är det match på skogsvallen och det ska bli riktigt roligt att gå på bandy igen, känns som om det var en hel evighet sen jag var på skogsvallen.
 
Sen givetvis blir det ju en roadtrip till Uppsala den 21:a mars då finalerna i bandyspelas på studenternas ip. Iår är det femte året irad tror jag som jag är där. Martin och jag började åka när IFK fortfarande var ett juniorlag. Så jag hoppas verkligen dom kan gå till final iår igen och visa AIK att dom faktiskt kan vinna mot dom. Sen hade det ju varit roligt som Suddfia hade fått spela några minuter med :) Då jävlar ska det hejas :)

på återhörande

fiddelino


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0