Bäst i Sverige!

IFK Nässjö är BÄST i Sverige. Smaka på det ordet lite :)


När vi åkte upp till Uppsala så var vi inte så optimistiska inför matchen. AIK var ju trots allt det bättre laget. Dom hade Linda Odén i mål som bara släppt in 7 mål på hela säsongen och framför henne ett överlag mycket starkt AIK. Men IFK Nässjö började totalt respektlöst och första halvleken var deras. Dom tog mycket riktigt ledningen också med 1-0 genom Lina Lindqvist. Ni kan ju tänka er att lyckan på läktaren var total! För att citera radiomannen som intervjuade oss. "Ni vann ju inte bara SM-guldet, ni vann ju matchen på läktaren överlägset" :D

Andra halvlek så var AIK lite mer vakna och lyckades kvittera efter en mycket tveksam situation där Pillan i målet blir pååkt och kan inte göra något åt att bollen skjuts i mål. Givetvis så spottades och skreks det en hel del på domaren efter den situationen.

Sen började den verkliga parodin. Domaren måste varit betald av AIK. Han hittade offsider, utvisningar, hörnor you name it och han hittade det. Det var ungefär vid den här tidpunkten jag skrek sönder min röst.

Men det spelade igen roll att domaren var totalt jävla kass. När klockan slog över till den 89:e matchminuten så får IFK Nässjö frislag ett par meter utanför straffområdet. Kicki Sigfridsson tar skottet men skjuter i muren, jag fäller blicken och tänker "det var det, nu är det kört" strax efteråt tittar jag uppåt igen och ser när Linda Odén tappar in ett skott som kommit efteråt och nätet bakom henne skakar till. Det är mål!!! Helt otrolig känsla som inte går att beskriva i ord. Glädjen är totalt och firandet börjar så smått på läktaren! :)

När vi stått och skrikit SM-guld ett bra tag så står det en snubbe framför mig i roliga glasögon och börjar ställa frågor till mig och Hampus, vi är tydligen med i radio. Så idag har jag lyckats med bedriften att vara med i TV och radio inom loppet av 10 minuter, det ni ;)

Sen vill jag passa på att tacka Lollo Elovssons mamma, hon visade sig vara lika mycket pillertrillare som jag och räddade mig inne på arenan idag! TACK SÅ MYCKET YVONNE :D

Vet ni vad, nu ska jag lägga mig i sängen och sova, 12 timmar i buss känns faktiskt i kroppen. Men imorgon tar vi nya tag, då ska tjejerna firas på torget! Klockan 17 är det nog tror jag. BE THERE :D

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: Jossan

Klockan 17 ja, vi ses där! :D

2009-03-22 @ 10:47:11
URL: http://inspiredofme.blogspot.com
Postat av: Ema

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! De ar sa javla grymma! Vilket os det maste varit! Jag hoppas verkligen att du skrek at mig ocksa?! Sa sjukt javla bra! Go IFK! :)

2009-03-24 @ 03:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0