Vadå mina pengar?

Läste aftonbladet nyss som jag alltid gör när jag dricker morgonkaffet. När jag läst dom vanliga nyhterna som bara handlar om MJ så klickade jag in mig på sportbladet som faktiskt är min favorit.

Jag blev ännu gladare när jag läste att AIK Hockey har problem med ekonomin och kanske inte lyckas skrapa ihop pengar så dom får behålla sin elitlicens. Jag tycker det är helt rätt när lag som fuskar med ekonomin inte får behålla sin rätt att spela i en serie. Så jag hoppas faktiskt att om AIK förlorar sin licens så ska dom inte spela kvar i Allsvenskan. Det är inte mer än rätt.

Man ska inte leva över sina tillgångar, tyvärr är det många som har problem med det nu för tiden, inte bara i sportvärlden om man säger så. Var det så förr? Tog människor lån och fuskade med ekonomin lika mycket förr?

I sportvärlden blir det ju bara värre och värre. Smedarna i elitserien i Speedway försattes ju i konkurs häromdagen då dom hade skulder i miljonbelopp. Real Madrid köper spelare för över 2 miljarder men inte ett öre är deras egna pengar eftersom dom själva har skulder på 9 miljarder. Jag tycker inte man borde få göra av med pengar som inte finns. Helt enkelt skandal.

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: japanesen

där ser man. Du har bra smak :P även om jag tyckte att den lila var riktigt snygg (snyggare än den svarta som jag också funderade på ett tag.)



Är också glad att jag väntade för den här, 4th generation, har ju så mycket coolare design än tidigare versioner. :)

2009-07-09 @ 05:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0