Jag höjer min Fist

Hemma igen från Öland. Det blev en riktigt trevlig helg faktiskt, dock så är jag rätt sliten för jag är verkligen ingen tältmänniska.

Första dagen hade vi riktigt fint väder och vi var nere på stranden för att spela lite Volleyboll osv, jag gav upp rätt tidigt eftersom jag är mer en belastning än tillgång när det gäller volleyboll. Sen slappades det friskt utanför tältet och vi tog det bara lugnt liksom.

Dom flesta var väl på bra humör kan man väl säga, men gladast var nog Fist-Ida. Hon höll en hög nivå heeeeela tiden *hm* ;) haha.

Vi grillade lite på kvällen och det blev sådär, Anton blev typ matförgiftad och innan han la sig för att sova i sin Mormors Saab så spydde han tydligen. Bobo festade loss med X antal öl och somnade i skogen. Jag själv siktade på tältet. Hamnade mellan Linda och Fist-Ida. Det blev spännande då Fist-Ida pratade i sömnen hela natten och var väldigt närgången. Men heeey, det var ju närkontakt ;) haha

Sen blev det ju Lördag, den var också rätt nice, vädret var helt okej under dagen och vi hann t o m käka lite på löttorps bykrog innan hela helvetet brakade lös när vi satt i bilen mot Kalmar. Det åskade och regnade så tillslut gav vi upp att försöka köra och ställde oss vid sidan av ett tag. Men fram till Kalmar kom vi efter lite köande (förbannade husvagnar). Då var det ju dags för Kalmar FF-Brommapojkarna och Fist-Ida var hel taggad och började med kommentaren, "Vilka var Kalmar nu igen? Dom röda va?" HAHA :)

Vi fick se en rätt så hemsk sak också, när vi precis klivit innanför vändkorsen på skansen så ser vi en farbror som ramlat. Några hade kommit fram för att hjälpa honom upp och när jag tittar till på honom så rycker han till och faller ihop igen. Sen direkt kommer det fram personer och börjar ge honom hjärtmassage och grejer. Tyvärr fick jag aldrig reda på hur det gick med honom, men det var riktigt obehagligt.

Matchen då? Jo Kalmar vann med 3-1 tillslut men det satt långt inne. Blir att åka till Kalmar på Onsdag igen, då är det Kalmar FF-Debrecen i Champions League :)

Nu ska jag lägga mig och lyxa till det med lite TV, det är ju flera dagar sen sist :D

på återhörande

fiddelino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0