Lite ljus i mörkret!

Godafton bloggen! Ikväll chockade min far mig med " Vad säger du Fredrik? Ska vi åka och kolla på bil?" Det behövde han inte säga två ggr! Så vi drog till Eksjö för att kolla in en Saab 9000 från 1995. Jag var beredd på en riktigt skrothög. Men jäklar den var rätt fin alltså!

Det var min storebror som visste om att den var till salu. Det passade ju jäkligt bra med nu när Birgitta har passerat till andra sidan.

Vi klev ner i det garaget som bilen har stått i sedan i somras oanvänd. Visst den var lite dammig men i övrigt var den jäkligt schysst! Bästa av allt, den har TURBO :D nu jäklar ska vi köra bil :) Jämför man med Birgitta också så tar man ju ett kliv framåt vad gäller teknik och säkerhet. Ta tex i Saaben finns det Airbag, larm osv!

Behöver jag säga att jag är nöjd? :P Nu ska man bara ha ett namn på den. Sudd? HJÄÄÄLP :)

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: sydd

jag funderar på´t!

2009-01-23 @ 08:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0