The Flying Scotsman!

Ni vet ju att jag är väldigt sportintresserad, det är liksom ingen hemlighet :P Jag gillar i princip alla sporter, jag kan fastna framför biljard när det går på Eurosport.

Men det finns en idrottsman genom hela mitt liv som jag alltid kommer beundra mest av alla. Han har varit död i snart två år tyvärr. Konstigt nog var det inte sporten som dödade honom. Han var mannen som kunde krocka allt och alla! Han var också mannen som kunde köra en total kvaddad Ford Focus och ta den till mål, köra nästa sträcka och kvadda igen! Mannen vi pratar om är Colin Mcrae! Ingen har krockat så många bilar som han. Men nu får man inte glömma att han också var en otrolig idrottsman!

1995 blev han den yngsta att vinna ett VM i Rally. Dom två efterföljande åren slutade han tvåa. Han körde också Dakar Rallyt ett par gånger med Svenska kartläsaren Tina Thörner!

Tack vare hans rally-spel som nästan alla har spelat med samma namn som honom så har massor inspirerats till att köra bil! Gärna jävligt fort och så nära galenskap som möjligt! Tex så finns ett backkrön uppe i Värmland som är uppkallat efter honom, Colin's Crest!

Men som sagt så var det inte sporten som dödade honom! Utan en Helikopter resa runt hans ägor i Skottland. Tyvärr förolyckades även hans fem-årige som Johnny också.

Tror inte jag har kännt mig så illa tillmods någonsin som när jag fick höra att han var död!

För att ni som inte har hel koll på vem han är, för ni finns det förstår jag :) Så ska ni kolla på den här youtube-filmen! Som sagt det är snudd på galenskap.

http://www.youtube.com/watch?v=bkrcomXmQ6E&NR=1#

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: E

Nope har inte ens varit i närheten, men jag fick två Yatzy på raken nöjd

2009-02-04 @ 09:32:34
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0