Hur kan man hata så mycket?

En kompis tipsade mig om att Schindler's list gick på TV4 film i detta nu. Givetvis så bytte jag ju kanal direkt när jag fick höra det.

Sist jag såg denna film var i nian! Men då såg man inte filmen på samma sätt. Nu ser jag hatet. Jag ser människors liv förstöras på grund av att egentligen en enda människa lyckats att få en hel befolkning att tro att allt lidande i världen är p g a judarna! Det är helt otroligt.

Finns en scen där dom ska skicka iväg ett jättelass med barn till gaskamrarna. Dom marscherar mot lastbilarna samtidigt som dom sjunger en tysk barn-visa! Det är så jävla hemskt att jag kan inte begripa att det faktiskt har hänt! Jag vill inte förstå att det har hänt!

Men sen känns det värmande att se en person som Oscar Schindler som tillslut faktiskt förstår att personerna i dessa läger faktiskt är personer! Att han faktiskt ställer upp för personer som annars hade varit dödsdömda av den tyska regimen!

Det visar att det mitt i allt det onda faktiskt godhet...

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: japanesen

ja, visst är det en stark film. Flickan i röda kappan är också en stark bild.

2009-02-05 @ 03:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0