17:18!

Det är klockslaget när jag satte mig vid datorn för första gången idag! Det är jag rätt nöjd med, vanligtivs brukar jag dricka mitt morgonkaffe framför datorn. Ja om sanningen ska fram har jag en tendens att fastna där resten av dagen också. Men ICKE idag. Idag har jag varit inne i stan och shoppat lite böcker hos Emli. Eller ja, det blev bara två idag. Nämligen Nionde Arméns undergång och En RAF Pilot nånting! Kommer inte ihåg vad den hette. Jag har kollat ut lite fler böcker jag ska köpa också. Men har inte pengar till det just nu, så Emli har lovat att hålla koll på dom tills jag har fått pengar ;)

Men jag la mig iaf i soffan innan för att läsa Nionde Arméns undergång. Det är mycket fakta och statistik men fan så bra det är! I boken kan man förstå hur desperata tyskarna var i slutet av andra världskriget när man kallar in 15-16 åringar i krig mot en benhård röd armé på östfronten. Trodde dom på allvar att dom kunde klara av att hålla tillbaka ryssarna? Eller var det bara en desperat åtgärd av Hitler för att förlänga det oundvikliga? Jag vet inte än, det återstår att se för jag har bara läst 33 sidor ;)

på återhörande

fiddelino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0