Build me up, tear me down!

Sitter och lyssnar på min drog, BAD RELIGION! Det är snart i dagarna exakt 4år sedan jag hörde min första Bad Religion låt av herr Rosell. Sen dess har jag aldrig sett tillbaka, dagen innan var jag technofreak. Dagen efter Bad Religion var jag Punkrockare ;) Konstigt hur man kan ändra sig :P Men jag måste säga att inget annat band än BR har fått mig så fast! Älskar deras texter!! Just nu är det Skyscraper som snurrar. Den kom först på plattan Recipe for Hate!

Men på den senaste skivan som heter New Maps of hell har dom släppt en Akustisk version av låten!  Jävlar så bra det är alltså! Dom är Genier på riktigt! Gillade inte New Maps of Hell först, men den har växt i mina öron och blir bara bättre och bättre! Men bästa albumet enligt mig, Empire Strikes First! Kanske för att det var det första album jag hörde med dom, men låtar som Sinister Rouge, Let them eat War, Los Angeles is burning! Skivan är oslagbar alltså! Om nu inte nästa års skiva blir riktigt jäkla bra! ;) Man kan ju bara hoppas!

come let us make bricks
and burn them hard,
we'll build a city with a tower for the world
and climb so we can reach
anything we may propose,
anything at all


build me up, tear me down
like a skyscraper,
build me up, then tear down
these joining walls
so they can't climb at all


I know why tore it down that day,
you thought, if you got caught
we'd all go away,
like a spoiled little baby
who can't come out to play,
you had your revenge


build me up, tear me down
like a skyscraper,
build me up, then tear down
these joining walls
so they can't climb at all


well madness reigned
and paradise drowned
when Babel's walls came crashing down
now the echoes roar
for a story writ
that was hardly understood
and never any good


På återhörande

Fiddelino


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice! :-) Själv har jag laddat Ipoden och ska traska runt lite på Bondberget, TROTS förkylning och lyssna på BR...

2008-09-20 @ 10:42:12
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: SyntharN

Hahahahaha...

2008-09-20 @ 11:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0