Sjukaste vädret på länge!!

Skulle åka till Eksjö med mor o far och handla innan. När vi åkte från Anneberg sken solen visst det var lite mörkt åt Eksjö hållet. Men när vi kom till Elmeshult börjar det regna, sen hagla. Det haglade inte lite heller, Tillslut gav jag upp att försöka köra så vi stannade vid sidan av vägen för att vänta ut ovädret, Haglet öste ner. Tillslut avtog det lite och vi började köra därifrån. Det gav jag också upp efter sisådär 5 meter på vägen för då var det ren isbana. Bromsarna tog inte och det gick inte att styra.

Så jag gled av vägen igen och vi stod vid sidan av vägen med ett par andra bilar också. Men efter en stund tröttnade jag på att sitta där så jag började köra igen. Inne i Eksjö låg det sisådär en 2-3 centimeter hagel på marken. Det var som att köra bil i första snön igen. Samtidigt regnade det lite lätt och solen sken. I bakgrunden kunde man höra åskmuller också. Behöver jag säga mer än att vädret är sjukt just nu?:P

Puss på Er

Fiddelino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0