Carl-Phillip kan inte köra biiil!

Hoooj :)

Idag har det varit en låååång dag. Men det har varit riktigt roligt också! Stcc är mkt roligare än jag kom ihåg faktiskt! :)

Dagen började tidigt hemma hos Gammel-moster i Grimstorp. Sen bar det av mot Falkenberg!  Jag och brorsan tog oss en promenad runt banan för att kolla på första Racet som var Porsche Carrera Cup, i den Serien är både Tony Rickardsson med och Prins Carl-Phillip. Grejen är att C-P kan inte köra bil:P jag sa till dom andra igår att han klarar inte 10 varv. efter 4 varv hade han kört av!  ha ha ha!

Sen efter ett tag skulle vi byta plats så pappa kom o mötte oss för att visa oss vart vi skulle sitta ngnstans! Men först skulle jag pissa tänkte jag, det var då jag såg dagens enda kändis! Jag gick rakt förbi Tony Rickardsson :D cooolt!:P

Men Pappa fick ändå dagens största kändisfångst, Han stod och tittade på bilar som va utställda vid banan, så tyckte han att han kände igen gubben som stod jämte honom, det var ingen mindre än Hans Majestät Konungen:D Lite coolt. Tycker jag iaf! :)

Efter en stund var det dags för kvalet till STCC racet, då började det spö regna så det blev inte mycket till kval:P Men det är sjukt vad man kan trimma en Volvo C30:P haha!

Sen var det dags för en riktigt cool grej, JTCC där körde dom med Ford Fiesta precis en sån som jag vill ha, oh saataan så dom gick! JAg va helt imponerad!

Men det sjukaste på hela dagen var Superbike! Motorcyklarna, dom är idioter som åker på dom där helvetesmaskinerna! En kille kraschade framför oss och fick motorcyklen över sig, han fick åka Plingplong taxi! Mycket riktigt så blev det racet avbrutet efter en till olycka lite senare!

Då blev det ett ganska långt avbrott och jag somnade i gräset:P Gryyymt skönt!  Vaknade efter en halvtimme av att STCC bilarna började glida ut för att värma upp! Helt otroligt va fort dom går! Blev en del krascher där med men inget allvarligt! Racet vanns tillslut av Fredrik Ekblom!

Förresten träffade vi morsans kusin som arbetar på Pirelli, så vi fick varsin keps! Inte illa !! :D

Jag och min stora mun förresten, Jag borde fan ta mig skämmas ibland! helvete, till min 20-årsdag önskar jag mig Tejp så jag kan hålla käften då och då!


Puss på Er

Fidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0