Till tonerna av Jill Johnsson.

Det blev bara jag och Bobo tillslut som åkte på bandy! Men såå trevligt vi hade det ;) När vi var på väg till Vetlanda ringde det ett för mig okänt nummer. Det visade sig vara bagar-johan som fått nys om att jag skulle besöka Vetlanda. Han tyckte givetvis att det vore en fantastisk idé om vi tog oss till klacken (tio st aspackade personer) Sagt och gjort vi gick dit och kollade där första halvlek, sen gick vi.  Behövs inte skrivas vad vi tyckte om det stället.

Jag gick sedan för att inhandla en ny tröja där. En fin gul tröja som jag kommer vara grymt snabb i på Måndag! Jag har fått mycket hat för den nya tröjan ikväll, särskilt från det bergströmska residenset! Men det kan jag ta! Ska bli spännande att se vad Pappa Bergström säger när jag kliver innanför dörren hos dom.

Jag tror jag ska dra historien om varför Vetlanda BK hatet är så stort hos Nässjö familjen Bergströms. Snel-Emas farfar hette Nicke Bergström. Nicke var och ÄR fortfarande en legend i Nässjö och i hela Sverige för det han gjorde på bandyplan under 40-50-talet! När jag först fick höra att det var Emas farfar så kunde jag knappt tro det! Så stort är det,  det är som Henke Larsson i fotboll eller Peter Forsberg i ishockey t e x! Ett tag fanns det t o m bussar i Nässjö som hette Nicke!  Det ska sägas att Nicke Bergström var en legend, han var en bidragande orsak till att Nässjö tog sitt första SM-guld för måååånga år sedan, jag vet att jag borde ha ett exakt årtal nu men det har jag inte.






Nicke statyn på Nässjö torg.

Så där har ni förklaringen till varför Familjen Bergström inte tycker om Vetlanda BK :P haha!

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: sudd

1939 .

2008-12-20 @ 01:02:07
Postat av: sudd

1852 .

2008-12-20 @ 01:02:29
Postat av: sudd

1912 .

2008-12-20 @ 01:02:57
Postat av: sudd

Okej, 1949 vare :) och 2009 ska jag göra detsamma^

2008-12-20 @ 01:04:14
Postat av: emli

Nicke ÄR en legend, OCH han tyckte att jag hade ett fint namn :) btw. BAGARN?! trevliigt!

2008-12-20 @ 08:46:33
URL: http://thelander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahahha då förstår jag att det är så, godmorgon föresten.

2008-12-20 @ 09:34:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0