It's been a very long year!

Det här året börjar ju närma sig sitt slut, så jag tänkte att eftersom man nu har en blogg kan man ju sammanfatta sitt år. Vad ska man säga om det här året? Det har varit fruktansvärt långt. Smärtsamt, långtråkigt osv, den listan kan göras lång om vad jag tycker om 2008. Men samtidigt har den varit full av nya upplevelser, både bra och dåliga! Tex, jag lärde mig hitta genom halva London helt ensam, OCH jag vet hur fruktansvärt varmt det blir på ett Italienskt pendeltåg i Augusti tsm med DM som är trött och hyfsat jävla irriterande :D

Men vi börjar väl från början? Året började faktiskt med att jag jobbade, jag slet som ett djur faktiskt, och jag trivdes ypperligt. Mitt mål var ju givetvis att tjäna en massa pengar så jag kunde åka och hälsa på min egna babe, snel-ema även kallad här på bloggen. Först var vi faktiskt två som skulle åka men ja, det blev ändrade omständigheter och jag skulle åka själv helt plötsligt. Ni anar inte hur ner vös Fiddelino var när han klev på flyget den 14:e Februari! Men hörni, hade sån tur att på Heathrow hittade Jag världens trevligaste Canadensare, han skulle till exakt samma tunnelbanestation som jag. Så helt plötsligt så hade han och jag hittat ända upp till Swiss Cottage :D Vilken helg det var, kommer jag aldrig glömma, jag fick se Towern, Wembley, Emirates Stadium, Big Ben ja ni fattar!

Sen efter det började det gå utför lite med min lilla sjukdom så jag fick sjukskriva mig första gången! Innan det verkligen hann gå utför så började jag blogga! Jag var uppe i Uppsala och kollade på Bandy, fick se IFK Nässjö spela sin första SM-final. En riktig upplevlse! Som sagt, efter det spårade det ur. Jag blev jättesjuk, och blev inlagd. Jag åkte in och ut från sjukhuset i TVÅ månader!

Detta gjorde att jag fick uppleva HV's slutspel i Ortopeden's dagrum med en mycket trevlig herre från Vetlanda, tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter nu. Men under dom två månaderna hade han och jag mycket roligt ihop! :)

Blev utskriven från sjukhuset i slutet av april, jag mådde som en kung och trodde jag kunde börja jobba! Jag började lite för fort, och kunde väl inte prestera mitt bästa utan hamnade på kant med min chef, mycket tack vare denna fantastiska blogg. Så det var bara att sluta på jobbet. Tur var väl det för jag har inte kunnat göra något vettigt sedan dess!

Men nu var det ju sommar 2008! Vad gjorde jag då? Hmn, just det ja! Jag och Dennis åkte ju till ROMA!!! :D Vilken resa det var gott folk, och jävlar så varmt det var. Jag och Dennis fick oss en ordentlig chock när vi klev av planet och det var 42 grader varmt! Då hade vi två timmar kvar till hotellet och AC'n, det var en utmaning. Men efter sisådär ett par dagar började man fungera i hettan och man kunde så småningom utforska staden lite mer. Där var det mycket häftigt att se som jag aldrig kommer glömma heller, såsom Vatikanen, Olimpico, Colloseum. Stavas det så? Colloseum? äh vem bryr sig :P

När vi kom hem från Rom var det mer eller mindre höst. Det var åtminstone september tror jag. Tja, vad har hänt i höst? Inte för mycket ändå. Jag har fortfarande ont, jag försöker fortfarande få min läkare att lyssna på mig. Samtidigt försöker jag vara social med mina vänner! Jag tror jag har några kvar :) Just det ja, jag har ju fyllt 20 iår med! Sånt är ju spännande!

Nu när jag skrivit om det föregående året som det faktiskt är om ett par timmar så får jag ta och blicka framåt med!

Under 2009 hoppas jag att:

- Jag kan få åka till London och kolla på Fotboll

- Jag kan få åka till Barcelona

- Jag kan köpa en ny Bil (Birgitta börjar bli sliten)

- Jag kommer in på Lärarlinjen, helst i Jönköping :)

- Jag kanske kan hitta ngn trevlig flicka som står ut med mig? :O


Nu kommer jag inte på så mycket mer faktiskt, inlägget blev långt som det var så nu lägger vi ner tycker jag.

SÅ GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG ALLA ER SOM LÄSER MIN BLOGG :)

på återhörande

fiddelino

Kommentarer
Postat av: Emelie

GOTT NYTT ÅR!!! :)

2008-12-30 @ 22:24:17
URL: http://thelander.blogg.se/
Postat av: Elli

GOTT NYTT ÅR, vilken bra krönika över föregående år och ja,man ska se framåt :-D

2008-12-31 @ 00:55:50
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Hahahahha det var bra Fidde. Nu ska jag stöka lite här hemma, hur mår du BTW?

2008-12-31 @ 11:32:04
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: lara

GOTT NYTT ÅR!

har du något nyårs löfte än då :) ?

2008-12-31 @ 13:43:53
URL: http://larajad.blogg.se/
Postat av: E

Hahahah det gör du helt rätt i, pratade med la familia och alla låg sjuka. Tur jag åkte därifrån ;-)

2008-12-31 @ 15:25:05
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Elli

God fortsättning, hoppas att du mår så mkt bättre idag.

2009-01-01 @ 12:36:35
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Jossan

Gott nytt Fidde!



Min årssummering kommer också, så snart, så snart! :D

2009-01-01 @ 13:31:37
URL: http://inspiredofme.blogspot.com
Postat av: Elli

Kunde inte kommentera inlägget ovan. Vi tittade också på hockeyn här, kunde liksom inte undvikas med det gänget jag var i, men det var enbart kul då de var grymma. Jag är faktiskt inte så bakis men med lederna så räcker det med 1 cider för att jag ska känna av det...

2009-01-01 @ 18:53:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Hahahahah ingen aning men jag klarar mig från kåta grabbar i Västergötland ;-D Impad över din sovmorgon, nu blir det Weeds och sömn för mig.

2009-01-02 @ 00:42:42
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0