En vecka går fort.....Fiddelino is back in business:)

Ja en vecka går så sjukt fort, lyckades tjata till mig permis över helgen! Känns väl sådär att man måste åka tillbaka på måndag. Men två dagar är alltid något!

Jag måste också passa på att tacka alla vänner/arbetskamrater osv som faktiskt ringt och pratat lite! Till och med Emma har ju lyckats sms:a vilket är mkt imponerande! Det värmer ska ni veta! Jag har faktiskt varit duktig och skrivit lite varje dag om vad som har hänt på sjukan så det kommer en liten resumé längre ner sen;) Men först ska jag avhandla dom stora grejerna!

Som till exempel att Sveriges bästa lag har gjort det igen! Det är SM-GULD den kvällen i dagrummet var obeskrivlig, jag trodde aldrig HV skulle lyckas vinna uppe i Lkpg, Men så gör Eric mål i sudden, Jag hoppade runt i dagrummet som en idiot tills jag faktiskt kom på att min rygg mådde ju inte så bra. Blev ett par sprutor den natten men det var det definitivt värt, särskilt när folk började komma ut på stan o fira, hörde dom tuta o sjunga fram till ungefär 4 på morgonen! Hade gärna varit med på stan men men, dom vann ju!:)

Sen fick jag faktiskt ledigt i söndags så jag kunde gå ner till Rådhusparken och fira! vilket var helt underbart! missade både 95 och 04 så fick man ju vara med och leka! Och som jag lekte, nästan 40 000 personer där och alla visade sin uppskattning för Sveriges bästa lag!

Mjaa vi börjar väl på förra Torsdagen den började bra faktiskt, Kom upp på avdelningen ganska fort och jag fick EEEGEEET RUM:) jag trodde faktiskt inte jag hade sånt tur, Men jah, turen varade en timme. Sen blev jag flyttad in på en sal med 4 gubbar, Jag tänkte att det här kommer suga. Men tjena vilket skönt gäng, Dom var riktigt roliga Sune, Raymond och Lars. Haha vi körde ganska hårt med sköterskorna, Och efter en dag försökte dom byta plats på mig igen, men då surade Sune 92 år till och bad sköterskan dra åt skogen "grabbjävlen stannar här" haha:P

Tyvärr blev Sune ganska sjuk efter ett par dagar och han blev flyttade till Infektionskliniken, sen såg vi inte honom mer :/ Hoppas det gick bra för honom.

Fredag: Ngn genial sköterska hade kommit på att jag skulle lämna Urinprov. Inga problem tänkte jag, Men jag va tydligen tvungen att pissa i en dunk i ett dygn!! Och bara för att man vet att man måste pissa i den där grejen så måste man ju givetvis pissa 24/7:P Gick minst en gång i timman. Men spelade ju ingen roll för morgonen efter hade dom blandat ihop min dunk med ngn annans så det var bara att börja om :S

Raymond åkte hem idag med, Han hade bara opererat axlen så han fick åka hem, Jäkla tur bara två dagar. Så nu var det bara jag, Lars (aka Mr VBK)  och Sune kvar. Lars hade varit ordförande i Vetlanda BK i X antal år så han och jag hade mycket att disskutera!

HV spelade ju på kvällen och vi satt i Dagrummet, det var så sjukt spännande, Sune låg i sin säng istället för han vågade inte ens lyssna på radion. Men glad va han när dom vunnit! åh vilken känsla, Jag beskrev den för ett par av mina vänner på sms. BÄTTRE ÄN TUTTAR:) och det vare nog, ett par timmar iaf:)

Lördag:  Jag fixade lite permission så att jag kunde gå upp till Kinnarps Arena med Dennis och hans storebror, Jag fick ALLA Autografer på min matchtröja, Förutom Jukka Voutilainen och Per Ledins. Ledin var med sin familj och Jukka va "trött". Men ni skulle sett mig och Dennis när vi stod i kön, vi såg ut som två 5-åringar som väntade på jultomten:P Du får gå först, nej du får gå först, haha. Men dom va snälla. Förutom Janne H som inte ens kunde hälsa.

Efter att jag varit där så var jag TRÖTT, då märkte jag att ngt inte var rätt till i kroppen, jag sov hela eftermiddagen och kvällen. ja lite FM blev det också. Men shit va trött jag va.

På Natten blev Sune sjuk, JÄTTE sjuk. Han ökade massor i Feber och skrek att han skulle dö. Det va otäckt faktiskt. Dom körde iväg honom sen men vi fick inte höra hur det gick för honom sen. Hade också en jäkla hemlängtan under helgen, på helgerna händer det ju inget på sjukhus för läkare ska tydligen också vara lediga.

Söndag: Var på guldfesten idag:) oherregud va folk, Helt sjukt underbart! Visst många av dom som var där visste knappt vem Jukka Votulainen är men spelade ingen roll då. Dom va där och dom skrek! Så jäkla häftigt. Nu var det bara jag och Lars på rummet, Lite ensamt nu faktiskt men vi fick sova iaf, Innan har ju Sune fört ett jäkla liv på nätterna. Jag hörde honom trots att man hade öronproppar, då kan man hosta vill ja lova:P

Måndag: Nu tänkte man ju att NU, Nu ska det hända grejer, nu kommer nog doktorn med ideér om vad som ska hända osv. Men tror ni doktorn dök upp? nääää inte då. Så det blev ju en dag till med att bara vänta. Jävla skit, då va Fiddelino lite sur faktiskt. Vi fick en ny rumskamrat också, Rikard från Alvesta, Han hade kört av vägen med sin latsbil och brutit nacken, Kan säga att han va INTE vacker. Herregud va han såg ut. Ont hade han också, låg och stönade hela natten så nu blev det dåligt med sömn igen.

Tisdag:  Hände absolut ingenting igen, fattar inte varför dom bara inte kunde bestämma sig för att såhär ska vi göra, Men ICKE! Jaa just det, MR vbk har lovat att skicka hem en VBK tröja åt mig, Lite coolt ändå!

Onsdag: Nu började det faktiskt att vända:) Kroppen värkte inte lika mycket idag och man känner att det kanske kommer vända ändå, Kan säga att den här veckan har varit ganska mörk ändå, Man försöker hålla humöret uppe osv men man blir ju ändå lite down.

Torsdag: Chefen var på besök vilket var trevligt, Han bjöd på lite fika o grejer, Fick Kortisondropp också, Oh shit det hjälpte, på kvällen hade jag sån Energi alltså, Jag hade kunnat springa ett marathonlopp:) Så dom har bestämt att Fredag (läs idag) så ska ja få åka hem över helgen. Skönt skönt skönt:)

Fredag: HEEEMAAAA:D Så underbart, tyvärr fick inte Lars åka hem idag som dom lovat men får väl se om han är kvar när jag kommer på måndag igen, Låter kanske hemskt men jag hoppas det, Skön gubbe faktiskt:P Ikväll blir det lugnt mina damer o herrar, Jag ska faktiskt bara njuta av att jag kan kolla på TV:) Ja Frida vet vad jag ska göra också men det är hur hemligt som helst:P

sista veckan har faktiskt fått mig att börja fundera, Det finns verkligen tid att tänka när man ligger sådär. Jag ska försöka förändra mitt liv lite, har redan börjat lite smått och har mer att uträtta. Jag ska sluta oroa mig för vad andra tycker osv, Nu är det mitt liv det gäller. för vem vet livet kan ta slut när som helst, Så palla bry sig om vad andra tycker ärligt talat vem fan e dom?;P


FIDDELINO IS BACK LADIES AND GENTLEMEN! HEEEREE WEEE GOOO :)

Kommentarer
Postat av: Martin

Hallå där!!!
Jag var faktiskt och fikade bort hela måndagskvällen med dig. Försök inte missa en sån viktig detalj din morfinberoende åsna!

2008-04-26 @ 09:09:19
Postat av: Emelie

Härligt att du är hemma igen Fidde! även om det bara är tillfälligt. Äntligen börjar man få lite kommentarer igen ;) Du är min trognaste kommenterare, hehe! och självklart var jag i rådhusparken ;) de va asgo stämning där ju! Hoppas du får en bra helg! :)

2008-04-26 @ 12:35:36
URL: http://thelander.blogg.se
Postat av: Suddovich

Fidde, vafan ska du med en VBK-tröja till? :O Herregud, nu blir jag nästan rädd :P

2008-04-27 @ 22:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0